Monday, 29 June 2009

Senam Seni 1 Malaysia

Seronoknya hari ni rasa...hati rasa x sabar nk join this event..pagi2 lagi kitaorg dah gerak RTM untuk g ke dataran dengan menaiki bas jabatan. Kelakar pun ada rasa...awal2 subuh lg dah bikin kecoh. Seperti biasa aku n the geng yana n ain turut serta menjayakan acara Senam Seni 1 Malaysia. Hahahahha...k-own je yg x join....dia ada kat Miri...pagi2 aku dah bangun sebelum subuh lg...elok lepas subuh je aku terus bersiap utk menjemput kawan2ku ini...si ain yg duduk di ujung pantai dalam kena la g jemput...kalau x nnti x sempat la nk naik bas yg jadual yg dikatakan seawal 5.20 pg berkumpul...huhuhuhu gilezzzz...awai beb...tupun kitaorg kua kul 6...hahahhaah yg kelakarnya...biasa la...aku klu time pagi mmg dh time ler nk ukkkkuhhhh....terkejut la 'dia' bila bangun awai sngt.....x sempat nk simpan dh...terus signal emergency dh kuar...uhuhuhuhu...ku harungi jua sehingga sampai ke perkarangan Angkasapuri...pe lg...aku turunkan kawan2 ku di depan bas n terus cari tempat yg di tuju....Masjid Angkasapuri menjadi saksi aku tatkala subuh itu...hahahhahahah....sib baik dan..bas pun dah nak jalan dah...bas bergerak pukul 6.30 oleh kerana menunggu aku yg last sekali...huhuhuhuuh..bikin kecoh daaaa....

masuk je dalam bas budak2 lain sume dh menunggu....sekali ku nampak budak pakai baju merah ini.....haaaaa kenai x? ni la Bi atau nama penuhnya Sabariah...ni member aku kat Ipptar...hahhaha pe lg together-gether la kitaorg....hari tu kitaorg bertiga memilih baju berkaler biru...lambang kedamaian...ye ke? aku agak je....

ni ha..si yana n ain ...otw nk g dataran ni...golap lg...huuhuhuhuh...biasa la posing tu mesti..walaupun di subuh buta....

huhuhuuhuhuh....lautan manusia sudah membanjiri dataran merdeka....ni baru kelompok berbaju biru...belum lagi kaler kuning, merah dan putih...kaler2 yg ada pada jalur gemilang kita...hahahhah...tetiba jd patriotik...cahaya neon bangunan Sultan Abdul Samad pun masih lg menyinari dataran tersebut...


haaaa....ni dia kelompok baju merah....gegar la plak camera ku ni...ke tangan aku yg x bedung ni...amik gambo pun x reti...hehehehe


apa2 hal posing dulu sebelum bersenam ye....








ni 'goody beg' yg kitaorg dapat...tul ke aku eja tuh...huuhhuu....dalam dia ada bfast spt roti 2 bungkus, mineral water, epal n towel senam seni....sungguh diet....diet ke???


ni la lautan manusia yg datang...tu pun dah ada yg beredar pulang....ermmmm...aku x sempat nk amik gambar masa tengah bersenam seni...almaklumla kan tgh bersenam..camne nk amik gambar...ni je la yg dapat aku amik...



dalam ramai2 manusia kat dataran tuh...sempat gak aku berposing dengan YB Dato' Hishamudin ngan isterinya tuh....antara menteri yg paling sporting that day....sampai dah abih event pun masih berada di padang bersama2 orang awam...sporting utk mengambil gambar....



ni plak YB Dato' Sharizat Jalil...dia pun ada masa tuh....


hahahhahaahha....the king of language...aku yg kasi la title tuh...sape lg klu bukan Datuk Mahadzir Lokman...mmg sporting...nmpk tuh siap hug kitaorg lg tuh...dia yg hug tau bukan aku yg nk...hahahhahahahahha......x caya tanya yana tuh.....



1 Malaysia


dah abih dah....time 2 go back.....happy2 at dataran....bangga ku jadi anak Malaysia...




kesian kami time balik tuh...tunggu punya tunggu bas xde nampak batang idung...katanya berkumpul di belakang air terjun kt dataran tuh...tp x nampak2 gak bas ni...huhuhhu...kitaorg pun lepak la kt ngan tepi jalan raya tuh ..dengan harapan ada la bas gak...lama gak tunggu...masih x muncul....sah dah kitaorg kenal tinggal....huhuhuhu...dalam fikiran dah rancangan nk tahan cab je....ermmmmm...tiba-tiba !!!!!!!....bas yg ditunggu muncul lalu di depan mata dan kami terus saja melambai seperti anak yg ditinggalkan ibu bapanya...hahahhhaahhaha...mmmg buruk betul laku masa tuh...sib baik diorg nmpk kami...klu x mmg kena tinggal betol la kami....berlari2 anak la kami mendapatkan bas...huhuhhhh akhirnya...dapat gak kami balik....kes salah info la ni...lain tempat yg ditunggu...sebenornya panjang lg citer lepas sampai kt Angkaaspuri...n panjang lg perjalanan kitaorg...lain entri la citer....daaaaaaaa
















3 comments:

CAHAYA MATA said...

hahahaa..
lawak la bila ingat hari tu mesti rasa nak gelak.. ;-p

hari itu dalam sejarah..!!

p/s : nanti nak ambik gambar2 ni dari ko..tunggu..

ida mahida said...

hahahahhaha....mmg klu ingat nk gelak aje...

Sugar And Spices said...

posing ko kat gambo terakhir tu sangat 'sesuatu' ida oiii...
awat lagu tu dik non oiii,,,,