Tuesday, 30 June 2009

durian oh durian

huuhuhuuh...tersadai pas makan durian ni...malam semalam la ni...aku ngan dak umah aku bantai durian sorang sebiji....baru sebiji makan tuh....dah tersadai...tp aku mmg hantu durian...perggghhhhhh sedap beb !!!! rugi la kalo x makan...kali ni musim durian baru ni la aku makan...kt kg atuk aku durian x gugur lg...aku tgh tunggu call pakcik aku je ni nk balik makan durian...dia ckp gugur je durian dia suh balik kg atuk aku....ermmm...klu atuk ada lg kan best...mesti dia la orang yg paling seronok layan cucunya makan durian...tp nak buat mcmana tuhan lebih sayangkan dia...dah hampir 2 tahun la atuk dah pergi....tppp...musim durian tetap kembali...mengingatkan aku pada atuk...moga allah mencucuri rahmat ke atas rohnya...dan ditempatkan atuk di kalangan org2 yg beriman...aminnn....
haahaah...citer balik pasal durian...mesti korang ingatkan lagu Mr.Os...Durian...bila tiba je musim durian pasti org akan ingat lagu tu...lagu dari loghat perak...meh kita nyanyi sikit lagu tuhhh....1 2 3....
Oh komer, dghoyan dah berbunge
moh kiter, minang anok daghe
Anok dagher, anok daghe Bote
teman jumpe, di Padang Tenggale
Kate demer, sakit jatuh cinte
sakit lagi, biler jatuh tangge
Kate demer, cinte itu bute
nasib baik, teman tak meghabe-ghabe
Biler musem dghoyan
demer moler bengkeng
Jangan silap siket
nanti demer tengkeng
Kalau musem dghoyan
ghamey bghani nampor
Apa demer nak heghan
saman buleh bayor
Oh komer, dghoyan udah lughuh
lebeh baik, cepat pergi suluh
Lambat siket, komer dapat habuk
Kalau tido, jawabnyer tinggei pokok
Duit dghoyan yang tue nak ke Mekah
yang mude, gatei nak menikah
Musim dghoyan, banyak sedaghe-maghe
bile nebeh, sekor tak nampak muke



erkkkkkk !!!!! kenyangnyerrrr.....
alhamdulillahhhh....amin

No comments: